
YFriday, January 26, 2007
Fuhyooo!!! For da past few days my patience was tested. This is all becoz of someone from workplace. What have I done wrong to her? I wasn't in da office on last Thurs & Fri. When I came back on Monday, she so quiet. Got to know from some of them, dia kena rabakz from my superior. Even my usual phrase "kita berbual tapi jari tetap bergerak per" was used by Kak Zie as an example. Makin bengkak lah tu bila dia dengar nama aku....hhhhmmmpp!!!!
Buat kerja lambat but asyik masuk chorus jer bila orang berbual. Sometime I just felt that I dun have privacy to talk with others. Ada saja yang masuk campur walaupun kita berbual pelan. GGGrrrrr!!!!!
Neway, during lunch yesterday, we bought muffins from a bakery shop @ Hougang Point. Mas was offering her banana muffin for us to taste. That fella can still say, "I cannot taste little bit, later u dun have anymore to eat". Mak cow!!!!! Orang suruh rasa bukan suruh cekik kasi abis sakz. This is not the 1st time.
Then Farid pun sibuk-sibuk mintak sikit. As usual, we always joke around. Mesti ada kutuk-kutuk each other. So my sentence was "Wei! Jangan sibuk ah. Go & do ur work". Ada yang tak happy sakz. Sapa lagi...orang tua tu ah. Dia bleh sound "U shouldn't say like that. Y u say so loud?"
LOUD??!!! Sejak bila aku cakap kuat ni?? Trus aku jawap "Eh? Joke also cannot is it?" Dia bleh lawan balik "U shouldn't say so loud. That time...(trus dia stop). Loud eh??? Kalau aku berbual kuat, orang lain mesti dah tengok direction aku per. Sikit lagi kalau dia bersuara, confirm dia kena sound dengan aku.
Aku dah lah tengah PMS ni, dia nak byk songeh plak. Nak jer aku cakap "Korang sedap-sedap amik cuti, orang lain kena kasi abis keja korang!! Pegi lah buat kerja tu cepat sikit!!"
Aku dah tak kuasa nak layan. Diam lagi baik ah. Tak sakit hati. Ingatkan cerita dah habis. Niari ada lagi sakz. Semalam dia assigned 1 case kat aku. Step jer letak "ur case". Bila check balik, my query was different from hers. So I assigned back to her.
Baru baca Bismillah untuk makan, dia dah sibuk approach. Terencat sakz nak makan. Dia mati-mati kata ni case aku. Aku suruh dia baca betul-betul apa earlier staff letak notes, tapi masih tak paham. My case was on termination while hers was on part payment. Sama ke tu???
Then she said " Why u said so loud? I asked u nicely, u like scolding me". Depan rezeki, aku tak nak gaduh so aku buat bodoh. Lepas tu aku tanya Mas & Ita whether aku ni berbual kuat ke? Of coz not as what they said. Dia peh bengkak tak abis abis ahhh. Baik aku diam lagi bagus. Aku tak nak kurang ajar dengan orang tua.
So aku rasa, from today onwards, aku dah malas nak berbual dengan dia. Lantak ah dengan dia peh bengkak.
PrinXeSs Montelz told you a secret at